І. Загальні питання:
1. Назва твору, ім'я автора.
2.Назва збірки, складовою якої є вірш.
3. Рік написання та видання;
4. Поштовх для створення збірки чи вірша.
5.Кому присвячений.
6. Наявність епіграфа, його значення.
ІІ. Теоретичні, літературознавчі питання:
1. Назва твору, ім'я автора.
2.Назва збірки, складовою якої є вірш.
3. Рік написання та видання;
4. Поштовх для створення збірки чи вірша.
5.Кому присвячений.
6. Наявність епіграфа, його значення.
ІІ. Теоретичні, літературознавчі питання:
1. Тема, ідея.
2. Жанр твору (громадянська, інтимна, пезайжна, філософська, релігійна лірика тощо).
3. Композиція твору (варто пам'ятати, що в ліричному творі сюжет відсутній, натомість увага зосереджується на певному почутті, виділяють такі композиційні етапи почуття:
а) вихідний момент у розвитку почуття;
б) розвиток почуття;
в) кульмінація (можлива);
г) резюме, або авторський висновок.
4. Ключові образи твору (звернімо увагу, що найчастіше визначальним у ліриці є образ ліричного героя - це умовна дійова особа, думки й почуття якої розкриваються у ліричному творі).
5. Які мовні засоби сприяють емоційному наснаженню твору (йдеться про лексику, тропи, фігури, фоніку), як саме?
Епітети, порівняння, метафори, уособлення, символи, гіпербола, літота, алітерація, асонанс, інверсія, анафора, епіфора, градація, обрамлення (кільце), риторичні питання, оклики.
8. Версифікація твору. Рими:
1) чоловічою називається така рима, в якій наголос на останньому складі (чужинí -- менí);
2) жіночою називається така рима, в якій наголос на передостанньом складі (бýду -- забýде);
3) дактилічною називається така рима, в якій наголос падає на третій від кінця склад (вíченьки -- нíченьки);
4) гіпердактилічною називається така рима, в якій наголос падає на четвертий або п'ятий від кінця склад (кíшечкою -- усмíшечкою).
Спосіб римування:
1) Суміжне або парне -- коли римуються суміжні (сусідні) рядки парами. Таке римування умовно позначаємо: аа бб вв
2) Перехресне римування -- складніше, в ньому римуються кінцеві слова парних рядків з парними, а непарні -- з непарними; воно найпоширеніше у сьогоденній силабо-тонічній версифікації. Схема: абаб.
3) Кільцеве або охопне (оповите) римування -- коли римуються перший рядок з четвертим, а другий -- з третім. Два рядки з парними римами оповивають згори й знизу два рядки, які теж римуються між собою. Схема: абба.
4) Монорима або наскрізне римування (франц. monorime від грецьк. monos -- один) -- вірш, у якому всі рядки (більше трьох) охоплює одна рима. Схема: ааааа...
Віршовий розмір: ямб, хорей, дактиль, амфібрахій, анапест
ІІІ. Культурологічні питання:
1.Синтез мистецтв, що спостерігається у вірші чи збірці.
2.Українознавчі аспекти.
3.Культурологічне оточення, наявність музичного супроводу.
4.Думки митців та критиків.
5.Власна думка про твір.
Аналіз прозового твору
1. Життєва основа та історична епоха.
2.Історія створення.
3.Жанр.
4.Тема твору(про що ).
5.Ідея(основна думка
твору про предмет чи явище, в ньому описане).
6.Проблематика(
сукупність проблем , тим чи іншим чином порушених у творі)
7.- Сюжет (те,що відбувається у творі, і те, як воно
відбувається , система основних подій, вчинків і конфліктів, характерних для
малих епічних форм) або
-Сюжетна лінія( ряд подій та
вчинків ,через які розкрито формування характерів, історія життя персонажів
,характерне для великих епічних форм).
Елементи сюжету:
А)Експозиція(введення в дію),
Б)Зав”язка( початок руху сюжету)
В)Розвиток дії
Г)Кульмінація(момент найвищої
напруги дії, вершина конфлікту)
Д) Розв”язка( заключний момент у
розвитку дії художнього твору).
8.Композиція ( побудова
художнього твору):
А)Частини, розділи( їх значення),
Б)Епіграф,пролог,епілог(їх
значення).
9.Система образів.
10.Художні засоби(стиль твору).
11.Художні особливості(пейзаж,
внутрішні монологи, опис, тип оповіді( від якої особи йдеться)).
12.Ваше ставлення до художнього
твору.
Історичні пісні
Пісні Марусі Чурай
Тарас Шевченко
Леся Українка
Володимир Сосюра
Василь Голобородько
Володимир Підпалий
Василь Герасим'юк
Іван Малкович
Анатолій Мойсієнко
Ігор Павлюк
Галина Кирпа
Іван Карпенко-Карий
Михайло Коцюбинський
Олександр Довженко
Валентин Чемерис


Комментариев нет:
Отправить комментарий